söndag 6 juli 2014

Träningstokig och gravid - v.37

Under veckan har energinivån pendlat mycket. Jag börjar känna av illamående mer och mer och har även haft en del halsbränna. Det är inte helt enkelt att komma på något att äta, då jag inte är så sugen. Men jag ser till att få i mig något var tredje timme för annars försvinner all energi och illamåendet blir värre. Även sömnen har fortsatt varit sådär, då jag vaknar flera gånger per natt. Men i det stora hela mår jag fortfarande bra. Jag mår bäst när jag får röra på mig och håller igång. Det kan alltid vända en seg dag. 


Försöker boka in mycket saker att göra så här mot slutet, för att håller mig aktiv och tiden därmed förhoppningsvis går lite snabbare också. Här ovan lunch med Sarah, Tyra, Jenny och Theo. Det är kul att mina vänner precis har fått eller ska få barn ungefär samtidigt. Känns som om jag befinner mig i en riktig babyboom just nu. Men det är bra att bolla tankar och funderingar med andra och så blir det skoj att larven får en massa härliga lekkamrater :) Vi kommer ha att göra. 


Under veckan har jag också avnjutit en eftermiddag på Selma City Spa i Stockholm. De har en terass på taket av Clarion Sign hotel, ett mycket trevligt hotell, och en utepool som är 34 grader varm. Sedan har dem en stor bastu. Det blev en skön eftermiddag. Tyvärr var alla behandlingar fulla när vi kom, men de hade en specialkudde vid behandlingar för gravida, så man kunde ligga på mage, vilket lät spännande. Men denna gång blev det tyvärr ingen. Fick dock ett SPA-kit från Decolor med blsnd annat en fot och benkräm som skulle öka cirkulationen. Den kändes riktigt bra. 


Har också varit på en tur till Karlstad och hälsat på en annan gravid vän. Vi gjorde även en snabbvisit på den numera gratisfestivalen, Putte i Parken. Där var det en kvinna som frågade hur jag mådde i denna värme som var, men jag blev lite förvånad eftersom jag inte känner någon större skillnad mot annars, när jag är uppe och rör på mig. Glömmer ibland bort att magen är så stor nu, men många kommenterar den på ett positivt sätt. Fick tex höra att jag var sexig 2 ggr på en dag:) och då var det inte min sambo som sa det.... Själv trivs jag fortfarande med magen även om den ibland är lite för mycket i vägen. Men i det stora hela rör jag mig som jag brukar. 


Träningen har gått bra. Det har blivit 3 styrkepass, 1 yoga och långpromenader. Vikten håller sig stabil och har nästintill gått upp 9 kg nu. Inget som jag egentligen upplever som jobbigt. 3 veckor kvar. Känns som att det kommer dröja en stund till nu, för det är full fart därinne i magen och vad jag läst ska det ofta lugna ner sig strax innan. Ser dock att den riktiga värmen är på väg nu, vilket kan bli en utmaning. Har bara känt av lite svullnad i händerna än så länge och hoppas att den stannar där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar