söndag 20 juli 2014

Gravid och träningstokig - v.39


Så nära, men ändå så långt ifrån... Ja, just så känns det nu. Kan vara dags imorgon, likaväl som om 3 veckor...

Den här veckan har jag blivit mer och mer påmind om magen och den börjar ge ett motstånd jag inte tidigare känt av. Jag provade bland annat att köra ett yogapass i måndags, vilket gick sådär. Jag kände av mina begränsningar. Alla övningar var inte sköna och ibland var det svårt att hinna med, då det tar lite längre tid att komma in i positionerna som gravid. Tror det får bli yoga på egen hand nästa gång, om jag hinner med något mer pass.

Styrketräningen har gått fortsatt bra, även denna vecka. Men jag hoppade över pumpen och körde istället 3 egna pass i gymmet. Jag tycker att det är skönt att träna i min egna takt där, utifrån dagens förmåga. Långpromenader går fortsatt bra och det är skönt att komma ut och gå i solen. Utöver träningen har jag hängt på stranden en del och även vart på lite utflykt till Örebrotrakterna. 

Känns ganska mycket som vanligt i kroppen, även om man ständigt letar efter tecken att det närmar sig. Och visst känner jag att det är nära nu. Jag känner att det händer saker i kroppen, men inte tillräckligt mycket... Jag känner också frustration vad gäller sömnen, eftersom jag går upp 1 gång/timme och kissar på natten och har svårt att ha ro till att vila... 

Nästa vecka blir det inköp av rödbetor, ett tips från en instruktörskollega. De ska tydligen ha förmågan att dra ihop livmodern... Så vi får se om det blir ännu ett inlägg V.40 eller om rubriken då döpts om till "Träningstokig och nybliven mamma" :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar