fredag 11 juli 2014

Morgonträning - träningen som blir av

Att börja dagen med en bra frukost och träning är mitt absolut bästa tips, för att få den bästa dagen. Det är också mitt tips till dig som har lätt att hoppa över träningen, trots att du bestämt att köra. Jag har själv märkt att det nu på sommaren, när det har varit riktigt varmt,  är extra lätt att känna sig lite seg på eftermiddagen/kvällen och därmed skippa det planerade träningspasset. Därför är det perfekt att börja dagen med träningen istället. Jag känner mig piggare under hela dagen när jag tränat på morgonen och har mer livsenergi. Och den extra kicken är så värdefull, speciellt när man är höggravid i denna värme.


Jag har varit på Forever några tidiga mornar för att köra PT och sedan passat på att träna själv, vilket har varit en perfekt start på dagen. Det är imponerande att se så många tappra motionären utanför Forever 6.30, redo att köra igång. Jag hade nog inte själv varit där så tidigt frivilligt egentligen, men skönt när man väl är på plats. Det är trots allt som skönast i gymmet på morgonen tycker jag och flera gånger har jag nästan haft hela gymmet för mig själv. 

Vill man träna på eftermiddagen på Forever finns det såklart en massa pass att välja på och även utepass. Det är också ganska skönt att stå på någon av konditionsmaskinerna nu när AC:n gör det hyfsat svalt däruppe. Försök att inte fuska med träningen, även om det är varmt. Använd fantasin och hitta andra träningsformer, så som att simma eller ta dig ut och cykla. Vi mår trots allt bättre av att röra på oss. Vi är inte skapta för att sitta stilla, även om det också kan vara skönt och nyttigt emellanåt. Och det är precis vad jag ska fördriva tiden med denna soliga dag, efter en morgon på Forever. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar