söndag 1 juni 2014

Träningstokig och gravid - v.32


Den här veckan har varit lite speciell. Jag har haft mina sista klasser, vilka alla gått väldigt bra att leda. Men jag känner mig nu så redo för att ta en paus i instruerandet och bara fokusera på min egna träning en tid framöver. Avslutade med ett riktigt härligt, energifullt bodypumppass i onsdags. Kändes som ett bra sätt att avsluta på. Blev sedan ett extra inhopp på fredagens Bodybalance. 

Utöver de pass jag lett har jag hunnit med 2 styrkepass också. Känns bra att vara igång med den egna styrketräningen regelbundet och planerar nu att hålla i den fram till bäbisen kommer. 3 pass i veckan hoppas jag få till, samt komma igång med min inköpta gravidyogavideo. Till det blir det promenader. 


8 veckor kvar nu... Längtar tills larven är ute. Trivs dock väldigt bra med mig själv och med min kropp som gravid. Trodde aldrig att jag skulle vara så bekväm med att vara gravid och med min gravidmage. Har inga nojor alls, utan känner mig fin och märker inte av magen så mycket än. Jag känner också att jag fått ett inre lugn som jag uppskattar.


Den sockerfria månaden har jag nu avslutat och jag tror aldrig jag haft så lätt att hålla mig borta från onyttigheterna. Vikten har jag hållit hela månaden. Men nu mot slutet av graviditeten lär det hända grejer. Vet att magen förväntas öka nästan det dubbla i storlek den sista tiden, vilket känns surrealistiskt... Än så länge tycker jag dock inte den är i vägen på något sätt.


Jag har känt en viss trötthet komma krypande mellan varven, under veckan. Känner ibland att det är svårt att ge den energi man vill utåt sett. Tror larven tar en del och sömnen påverkas såklart av 3-5 toalettbesök varje natt. Detta gör att det kommande sommarlovet känns extra skönt. 2 kortveckor kvar att jobba bara...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar