onsdag 6 augusti 2014

Träningstokig och mamma - v.1


I fredags natt kom vår underbara larv efter 12 timmars kämpande med värkar. Allt gick jättebra, även om smärtan var otroligt jobbig de första timmarna. Men i det stora hela har jag en positiv upplevelse kring allt på sjukhuset. Fantastisk personal på förlossningen och lugnt och skönt på B.B efteråt. Känsla av lycka och harmoni :)


Larven föddes knappt 3 dagar över tiden så jag lyckades hinna med ett styrkepass dagen innan och en långpromenad samma dag... Kände att det var något på gång, men inte värre än så. Efter att ha provat en TENS-apparat som jag precis cyklat och hämtat på sjukhuset satte allt igång, och ganska intensivt direkt....


Jag har mått väldigt bra efter förlossningen och knappt haft ont alls. 5 dagar efter förlossningen väger jag som jag gjorde innan jag blev gravid, vilket känns helt otroligt. Inte många spår alls från graviditeten... Måste dock erkänna att jag saknar gravidmagen lite. Det är något jag aldrig trodde jag skulle säga tidigare....

Nu fortsätter min resa att träna mig tillbaka och få in träningen i den nya vardagen. Än så länge har jag bara vilat och tagit korta promenader. Kroppen känns ganska trött och svag, blir lätt andfådd och sömnen har inte varit den bästa. Så jag avvaktar lite innan mitt första träningspass, njuter av att ta det lugnt och bara vara mamma. Det är vad som är det viktigaste just nu. Men så snart jag och kroppen är redo är det dags att påbörja uppbyggnadsfasen inför maraton.


Hela familjen på plats. Present från mormor som gör dessa fina hästarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar