onsdag 6 augusti 2014

Väntans tider - TENS


(Skrevs i torsdags)
Att ställa sig in på att den lille skulle komma tidigare var väldigt dumt. Det gör nämligen att väntans tider blir så mycket längre... Vet inte varför jag kände på mig det, men beror nog på att jag hört många omkring mig som fått tidigare, trots att de varit förstföderskor. Min rekommendation till alla som väntar. Ställ er in på att den kommer senare...

Trots inställningen att det skulle bli tidigare är det ändå svårt att se vad som väntar. Idag, så här 2 dagar över tiden, var jag och hämtade ut en TENS-maskin för smärtlindring. TENS är en apparat som sänder ut elektriska impulser. Detta för att aktivera kroppens eget endorfinsystem och blockera smärtimpulser. Jag har hört mycket positivt om denna smärtlindring och nu när det verkligen börjar kännas att det är riktigt nära passar jag på att göra vad jag kan för att förbereda mig...

Mer än så han jag inte skriva på detta inlägg som jag påbörjade i torsdags, för några minuter efter att jag provat TENS:en började mina värkar rejält. Och det blev lite som en chock för mig. Sjukgymnasten som lånade ut TENS :en till mig sa att den kanske kunde hjälpa till, men jag trodde inte hon menade riktigt allvar... Jag vågade tyvärr inte använda TENSEN när det kom igång, eftersom jag upplevde att den gjorde mina värkar värre. Så jag kan tyvärr inte rekommendera den, vilket var syftet med inlägget från början. Men jag vet många som har en positiv upplevelse av den. Min smärttröskel verkar dock inte vara så hög, för de första timmarna med värkar var fruktansvärda. Som tur var åkte vi in tidigt och jag fick ganska snabbt smärtlindring. Oj, vilken skillnad det blev. Tack och lov! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar