söndag 31 augusti 2014

Sockerfri september

Dags att starta höstterminen på bästa sätt?

Efter ännu än godislördag och en mindre tacksam mage tog jag beslutet. Dessutom är bullarna nu slut och smekmånaden över... Imorgon blir Meja 1 månad och det är dags att ta tag i kosten på riktigt. 

Det blir ingen hardcorevariant denna gång. Utan för min del handlar det mest om att hålla mig borta från onyttigt fika, godis och annat skräp som inte kroppen gillar. Jag kommer att äta mörk choklad (tror jag), nyttigare fikavarianter exempelvis färskost på hårt bröd. Jag kommer inte vara fullt strikt med sådant som kan innehålla tillsatt socker som exempelvis kaviar. Men självklart kommer jag att vara extra eftertänksam med vad jag stoppar i magen.

Vill du ha en kickstart på hösten? Haka på! Imorgon börjar hösten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar