tisdag 2 september 2014

Indoor Walking mamma

Igår var Meja och jag på Indoor Walking mamma på Friskis. Indoor Walking är ett pass där man tränar på en stationär Crosstrainer i grupp, ledd av en instruktör. Friskis i Eskilstuna är tydligen först med att ha detta som en mammavariant.  Nivån på detta pass var basic och längden var ca.45 minuter, vara ca. 35 effektiva minuter. 


10 min innan det var dags var jag på plats. Och efter det droppade det in ca. 10 st mammor med sina bäbisar. Det var bäbisar i varierande åldrar, men Meja var garanterat minst. Dessvärre lyckades Meja vakna precis innan passet startade. Jag han med att köra uppvärmningen i 8 min, sedan var det bara att sätta sig och amma i 10 min, i en av de stolarna instruktören ställt ut i salen. Efter det fortsatte jag passet med en vaken Meja bredvid mig. En hand på vagnen hela tiden för att gunga den och den andra på crosstrainern. Så det blev totalt 25 min träning för min del. Hörde inte så mycket vad instruktören sa, då störst fokus var på Meja som låg och tittade på sin mamma :) Inte det mest effektiva träningspasset, men det är bara att anpassa vardagen och allt som händer när man gör saker med en liten. Som instruktören sa är detta ett väldigt tillåtande pass. Mot slutet av passet var det inte så många bäbisar som var nöjda... Men en spännande upplevelse och något jag tänker göra igen. Kul att träffa lite andra mammor också. Imorgon blir det mammacore :)




2 kommentarer:

  1. Jag var på passet för första gången idag :) lagom träning men som du skriver mest skönt att vara på ett pass där bebis är välkommen! Idag skötte hon sig väl mycket bättre? (Det vill säga sov nästan hela passet) ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, idag gick det riktigt bra. Va lite lugnare i salen innan också, så hon vaknade inte av ljuden. Skönt sätt att börja veckan på :)

      Radera