tisdag 30 september 2014

Vätska och mamma

När man ammar sägs det vara väldigt viktigt att dricka mycket vatten. I regel tycker jag att jag dricker bra med vatten, men nu när jag har en liten hemma har jag märkt att det ibland slarvas med vätskan. det är någon annan som tar uppmärksamheten och därmed har det blivit lite sämre för mig på den biten. Förra veckan när allt var lite upp och ner märkte jag dock att jag hade mindre bröstmjölk en tidigare. När det väl kom igång igen efter ungefär en vecka började reflektera över vad som påverkat det. Vad jag kom fram till var dels att jag inte hade druckit ordentligt. När man tränar, rör sig mycket och svettas en del blir det såklart än mer viktigt att dricka mycket. Så bakläxa på det!


Att dricka är alltid viktigt även om man inte ammar. Mitt råd är att alltid reflektera över varför något inte fungerar när kroppen reagerar. Ofta finns svaren inom oss om vi tänker efter. Livet är en oändlig skola och kroppen har mycket att lära oss. Den är smart och säger till när den inte är nöjd, precis som de små liven :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar