söndag 14 september 2014

Träningstokig och mamma v.6

Min träningsvecka började med en vilodag på lördagen. Sådana dagar är lika viktiga som träningsdagarna. Sedan körde jag styrka på FOREVER i söndags. Styrkan jag kör liknar den jag körde när jag var gravid, 8-12 rep *3 och cirka 10 övningar.

I måndags började jag veckan med att köpa ett 4-månaders dagkort på Friskis. Jag hoppas kunna få till mycket träning på dagtid så att min sambo kan få komma och träna på kvällarna. Även denna måndag körde jag Indoor Walking och denna vecka blev det hela passet. Skönt att få lite flås och bra med lite kondition inför löpningen. 



På tisdagen var det dags för styrka. Men efter att ha gått till Friskis var jag så sugen på att testa lite löpning. Jag hade egentligen bestämt att göra det efter 6 veckor, men ville ändå prova. Jag tog det lugn och försiktigt på löpbandet och det blev 2 km. Det kändes bra i kroppen. Så förhoppningsvis kan jag sakta men säkert komma igång med löpningen. Känns bra att börja försiktigt på löpbandet, då det är lite skonsammare. Var en annorlunda känsla att känna saknaden av att springa, då det nästan var ett år sedan sist.... Styrkepasset bestod sen av funktionellt fokus. 


Jag Fick också erfara en Meja som vaknade mot slutet. Så jag bytte på henne mitt i passet och ammade henne sedan lugnt i lekrummet där vi kunde sitta ifred. Jag har märkt att Meja äter bäst då det är lugnt, så då är det rummet perfekt. Dessutom har de en skön soffa där att sitta i. Efter att Meja var nöjd slutförde jag passet, med viss stress... Inte alltför kul att ligga i vagnen för länge...

På onsdagen var det mammacore igen, även då med en vaken Meja. Men det gick bra även då. Först fick hon ligga i vagnen och mot slutet tog jag upp henne när det var balans. Blir lite extra utmaning med en bäbis på axeln, men det gick bra. Såg även hur en annan mamma haft bäbisen hos sig vid de liggande övningarna och använde henne som lite "extra" motstånd. Då väcktes tanken hos mig att vi borde använda oss av bäbisarna mer under passet, så att de blir mer delaktiga. Finns en massa bra övningar att göra tillsammans med bäbisarna. 

I torsdags fick jag nya bodybalancereleasen skickad, då jag nästa vecka ska köra igång med det pass. På torsdag kl. 17.30 kör jag den nya realisen av Bodybalance, nr. 66. Det känns spännande och kul :) Så jag passade på att köra igenom det en gång i torsdags eftersom jag var så nyfiken...

Fredagen var det Friskis igen, löpning 2,8 km och styrka på det. Löpningen kändes bra och formen i kroppen börjar kännas riktigt bra. Meja verkar också trivas på Friskis för hon var vaken även denna dag, men låg nyfiket i vagnen och tittade mestadels av tiden. 

Summerar träningsveckan genom att känna mig nöjd och positiv. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar