söndag 21 september 2014

Träningstokig och mamma - v.7

Vilken vecka det har varit. Det har varit mycket att stå i, men väldigt kul och givande. PT-kväll, PT-kunder, invigningskväll av den nya receptionen på Forever och PT-möte med planering för framtida viktminskningsgrupp. Känns kul att vara igång igen :)

Även Meja fick följa med på invigning av Forevers nya, fräscha reception :)
Träningsveckan har också varit positiv. Det började med bodypump på lördagen. Vi körde halva av det nya programmet och det var bra. Axellåten blev den riktiga utmaningen. Det känns skönt att vara igång med pumpen igen. Jag ska försöka köra minst en gång i veckan nu för att fram i oktober kunna hjälpa Malin med lördagsklassen ibland. Jag kommer nog dock vänta med att ha en egen fast klass, då schemat under veckorna börjar fyllas på...

Sedan har det blivit 3 bodybalancepass under veckan och i torsdags ledde jag mitt första pass på över 3 månader. Jag var lite nervös innan, men det gick super. Det kändes riktigt bra att vara tillbaka och leda.

Bodybalance 66, rekommenderas varmt

Under veckan har jag även fått till 2 styrkepass, ett på Forever och ett på Friskis. Jag har börjat lämna bort Meja till familjen lite då och då för att få lite egentid, vilket är väldigt skönt. Och det uppskattas även av familjen som får ta hand om liten. Styrkemässigt känner jag mig väldigt stark i kroppen och det är en kick att känna hur bra kroppen svarar på det jag gör. Jag känner att jag är på väg mot min livs form, efter min graviditet. Framstegen känns nästan overkligt bra. Jag trappade även upp löpningen denna vecka till 3 km och det flöt på riktigt bra. Sakta med säkert framåt. Nu har jag även införskaffat nya löpskor, anpassat för långdistans, så de blir till att prova nästa vecka. Skorna ökar min löpmotivation lite ytterligare. Det gäller att alltid krydda sin träning lite med motivationshöjare, vilket jag ibland gör med materiella ting.

Mina nya, väldigt rosa...


Sovandet är helt okej. Jag får ofta 5 timmars sömn i sträck, sedan blir det lite hattigare. Totalt blir det mellan 7-8 timmar för det mesta. Jag känner mig oftast pigg och energifull under dagarna, vilket jag tror är en effekt av att jag tränar. Jag har nu även unnat mig en tempurkudde, för att lyxa till sömnen lite.

Riktigt skön kudde


Kosten rullar på bra. Den sockerfri månaden går utan problem. Efter första veckan tyckte jag att suget släppt och det inte var svårt att avstå "det onyttiga". Jag har dock varit bra på att hitta nyttigare fikaalternativ, vilket gör det hela mycket roligare. Hungern har varit lite mindre den senaste tiden, även om jag äter på ganska mycket ändå... Min frukost har blivit lite större, vilket ofta brukar ha effekten av att jag inte är lika hungrig på kvällen.

Äppelkaka - glutenfri och fri från vitt socker. Recept finns på bloggen. Supergod!


Ser fram emot en ny vecka med nya utmaningar och framsteg. Vilka är dina träningsmål för veckan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar