onsdag 3 september 2014

Core mamma


Då var det dags igen. Idag var Meja och jag på Friskis för att träna lite mammacore. Vi hade också lite sällskap av min instruktörkollega Malin och hennes lille man. Men vi var långt ifrån ensamma där. Ca. 25 andra mammor fyllde salen tillsammans med deras bäbisar. Så kul att se hur populärt det är och att så många mammor vill komma igång/hålla igång. En del kanske inte fick träna så mycket, men idag sov i alla fall Meja hela passet igenom, till mammas glädje :) Så jag fick till ett bra träningspass idag. 

Passet var 45 minuter och ett riktigt "friskispass" i mina ögon. Nivån var lagom, inte så tufft, utan mest skön. Det ingick även lite knipövningar i passet, vilket är bra då jag får in min "läxa" med knipisar varje dag. Kul var det att gå på någon annans pass, jag som verkligen älskar pass. Så det får bli fler besök. Får se om jag köper ett klippkort eller 4 månaders kort. Är ett bra sätt att komma igång med löpningen på för min del sen, då jag snart ska börja träna för New York Maraton 2015. Då behövs det ju en del mil i benen och tiden är förmodligen det som blir svårast att få till. Men tror inte det kommer att bli någe problem. Vill man så kan man :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar