söndag 7 september 2014

Träningstokig och mamma - v.5

Den 5:e träningsveckan började med ett Bodypumppass. Eftersom träningen veckan innan känts så bra, ville jag testa pumpen. Är också skönt att komma utanför lägenheten själv, även om det var lite jobbigt att lämna en vaken Meja med Jonas. Är glad att hon tar flaskan i alla fall, så att detta är möjligt.

Hur gick det då? Sååå bra. Körde med samma vikter som när jag var gravid och jag kände mig nu starkare och mindre andfådd. Malin som ledde passet kallade mig för Superkvinna när jag gjorde armhävningarna på tå utan problem. Och jag kände mig faktiskt som Superkvinnan efter passet. Blev förvånad att det kändes så bra. 


Dagen efter var det lite träningsvärk, biceps och bröst. En skön känsla. Försökte dock få igång cirkulationen dagen efter med ett Bodybalancepass. Sedan har min träningsvecka rullat på. Indoorwalking i måndags, styrka på FOREVER i tisdags, mammacore på onsdagen och ashtangayoga på torsdagen och styrka igen på fredagen. 

Knipövningar började jag med bra i början av veckan tack vare mamma-appen men sen har jag slarvat lite....Är ändå nöjd med mamma-appen, med övningar som tar mindre än 10 min att genomföra och går att göra när som. Tummen upp. Det har också lett till att jag ser till att få några extra knip under dagen :)





Några framgångsfaktorer denna vecka har varit:
1. Kunna lämna Meja till Jonas och få egentid och därmed kunna träna själv :)
2. Mammaträning i grupp, där bäbisar är välkomna.
3. Bärsele, har framförallt en sövande effekt och underlättar promenader. 
4. Napp, sakta men säkert tar Meja emot denna, som har en lugnande effekt. 
5. Sömn! Meja sover mer och mer på natten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar