fredag 22 augusti 2014

Träningstokig och mamma, v.3

Veckan som gått har varit bra. Jag och Meja hittar mer och mer rutiner och sömnen på natten för Mejas och min del blir bättre för varje dag. Denna vecka har jag fått sova 5 timmar i sträck flera gånger :)

Träningen rullar på. Denna vecka har det blivit 2 styrkepass och 3 bodybalance och lite promenader på det. Bodybalancepassen går väldigt bra och jag hoppas kunna leda pass i höst om bara Meja vill ta flaskan. Ibland blir jag dock avbruten under passen när Meja bestämmer sig för att vakna, men efter lite sövande amning brukar det gå bra att fortsätta. Antar att rutiner fullt ut är svåra att hitta, då de ganska fort verkar kunna ändras...

Styrkepasset jag kör hemma är lätt men intensivt, vilket gör att pulsen ökar en del och då känner jag att formen inte är på topp. För även om styrkan finns där känner jag mig väldigt ansträngd om det blir för tungt och intensivt. Jag har denna vecka lagt in styrkeövningar för nacke och använt mig av foamrollern. Det behövs verkligen, eftersom jag ofta blir sittande i dåliga positioner när jag ammar. Att träna nacken är inte så kul, men väldigt väldigt bra.

Lyfter huvudet upp och ner, styrketräning för nacken. Man kan känna sig lite yr efteråt. Så övningen görs långsamt och med fördel i slutet av passet.


Skönt för nacken flyttar huvudet långsamt, sida till sida

I torsdags var jag även en sväng förbi Forever för att hämta mina bodybalanceskivor. Första gången på 3 veckor... Var även Mejas första gång där. Hoppas jag snart kan komma dit för att träna också :)

Hur gick det då med mina intentioner för veckan. Att röra sig minst 40-60 min var inga problem. Kosten tycker jag också har gått bättre och jag försöker skära ner på sockret. Meditationen och knipövningarna har jag dock inte fått till än. Prioriterar att träna och sova när Meja sover, vilket har lett till att tid inte funnits för det andra. Men skam den som ger sig. Jag tar nya tag inför denna vecka och har ändrat lite upplägget eftersom Meja sover som bäst på förmiddagen. Då passar jag på att träna, för på kvällarna är det mer osäkert hur länge hon sover. Som alltid gäller det att hitta rutiner som fungerar på alla plan för att de just ska kunna bli det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar