måndag 4 november 2013

Måndagsenergi!!!

I morse började jag dagen med en kort morgonpromenad. Jag vet hur bra det är för min energi att komma ut på morgonen, så idag var det dags att starta igång med mina positiva vanor. Dagen i sig började sedan lite segt, men trots att det var första måndagen efter lovet kände jag mig pigg hela dagen på jobbet.

Min riktiga kick fick jag dock av träningen idag. Jag startar nu igång ett nytt träningsupplägg, med mer fokus på styrka, där jag delar upp kroppens muskler på olika dagar. Det kändes toppen idag. Träningspasset började med Functional Moves, vilken är en grym träningsform (läs mer på http://holisticbalanze.blogspot.se/2013/05/functional-moves-vad-hur-varfor.html. Kroppen kändes både stark och pigg. Jag avslutade passet med några övningar i gymmet. Muskelfokus var bröst, triceps och framsida axel.

Jag vet inte riktigt vart min energi kom ifrån idag, men jag misstänker en positiv effekt från mina nyinköpta vitaminer och min egna reflektion kring hur jag ska återskapa min inre och yttre energi. Och så hjälpte nog några dagars ledigthet förstås också.

Har bara en sak att säga idag. Nu kör vi!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar