torsdag 13 september 2012

35 år kvar...

Om två månader blir jag 30 år och det känns som man mer och mer börjar bli vuxen. Jag är i och för sig en av dem som inte riktigt har förstått att jag är vuxen, eftersom jag inte kallar mig det... (förutom på jobbet). Det var nu ungefär 10 år sen jag gick ut gymnastiet. Jag har jobbat extra från 15 års ålder. Sedan har jag pluggat och sen jobbat som lärare i 5 år snart. Men för en vecka sen räknade jag hur många år jag faktiskt har kvar att jobba. Vet ni, det är 35! Mer år än vad jag levt. Det är mycket tid. Vad spännande. Det betyder att framtiden är för mig. Jag känner att jag kan göra precis vad jag vill.

Hur många år har du kvar att jobba? Vill du göra det du gör? Tillhör ditt jobb en del av de där positiva timmarna av dagen som jag skrev om igår?

Våga ifrågasätta det du gör, för att få ett meningsfullt liv med mycket glädje. Det är du värd!

Nöj dig inte med bra. Livet ska vara fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar