söndag 9 september 2012

En lärares bekännelse

I ungefär 5 år har jag nu arbetat som lärare. Egentligen skulle man väl kunna säga att jag är i början av min yrkeskarriär.... Men för mig är det nog slutet... Under en längre tid har jag tvivlat på mitt yrkesval. Varför?
- Det finns många svar till det. Men i det stora hela gör inte mitt jobb mig lycklig. Jag är mer arg än glad. Jag ger mer energi än jag får. Och min kropp säger till mig att det jag gör inte är bra för den. Jag tror många lärare känner igen sig i det jag skriver. Men jag väljer nu att lyssna på vad min kropp säger. För kroppen är så otroligt smart och våra kroppar talar om saker för oss hela tiden. Så jag väljer en väg jag inser att jag borde ha valt för länge länge sen. Jag väljer att koncentrera mig på något som jag verkligen brinner för, HÄLSA.

Det här är en bekännelse. Det är första dagen på någonting nytt, någonting otroligt spännande. Det är början på min resa mot någonting nytt. Jag kastar mig ut och berättar för världen om det. Det här är första steget. Och även om min omvärld inte är så stor nu, så hoppas jag att den kommer att växa och växa. Det här är början på någonting stort.

Så varmt Välkomna till min blogg om hälsa. Här kommer ni att få lära känna mig, följa min livsstil och min väg mot mina drömmars mål, att arbeta med att hjälpa andra människor förändra sina liv. Det finns så mycket att göra. Vi måste bara lära oss att lyssna på vad kroppen säger till oss.

Jag lyssnar nu. Startskottet har gått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar