onsdag 12 september 2012

Att vara instruktör

Det finns någonting som verkligen är fantastiskt att göra. Det är att vara gruppträningsinstruktör och inspirera andra människor i deras träning. Just nu instruerar jag i Bodypump och Bodybalance, men jag har också lett klasser i aerobic, core och yoga. Det finns egentligen inget av det som är bättre än det andra. Klasserna och deltagarna ger olika saker. Men i träningen så har jag olika perioder då jag brinner för olika saker. Variation är mycket viktigt för att hålla intresset vid liv och min egna utveckling levande.

I gruppträning finns det så mycket glädje och det spelar inte någon roll hur min dag på jobbet har varit. För efter en klass har all negativitet som ibland byggs på under dagen försvunnit. Träning är en underbar medicin för kropp och själ. Tänk att vissa människor inte unnar sig detta... Och många gör det för lite...

Idag har jag också haft nöjet att köra igenom den nya bodypumpreleasen. Det är alltid roligt när det kommer ett nytt pass att få presentera för deltagarna.Många låtar blir som vanligt tyngre.... Förstår inte hur de lyckas. Sedan kändes förstås alla låtar lite extra tunga idag eftersom jag precis innan genomgången av passet lett en klass... Men vi har något roligt att se fram emot. Releasen är nästa vecka, så nu är det bara att nöta in klassen också.

Att jobba på Forever Träning och Hälsa är verkligen toppen. Ledorden Energi - Glädje - Omtanke är vad man möts av direkt när man kliver in på Forever. Det sitter i väggarna. Man är stolt över att få arbeta på Forever med så duktiga instruktörer som håller hög nivå.

För att knyta ihop säcken på dagens blogg vill jag påminna mig själv och er andra om att leta fram era bästa stunder, då ni mår riktig bra och känner er glada och lyckliga. Försök att fylla era dagar med de stunderna. Plocka fram det positiva i ditt liv och se till att mest timmar på dygnet ägnas åt dem. Där har vi nyckeln till lycka och harmoni. För varför ska vi tillåta det att vara tvärtom?

Namaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar