tisdag 12 februari 2013

Beröm :)

Med dagens blogg vill jag lyfta något så viktigt som beröm. Idag efter min bodybalanceklass kom det fram en kvinna till mig och berättade att hon tyckte jag var så himla duktig. Hon berättade att hon för några månader sedan gått på min core och yoga och efter det väldigt gärna ville gå på mina pass. Det värmer så mycket att få höra de där orden. Under veckan har också en kollega på jobbet talat om för mig vilken duktig lärare jag är och det är värdefullt att höra. För jag tror de flesta människor mellan varven tvivlar på sig själv och på det de gör. Då är de här orden utifrån, ibland en räddnig på många sätt. Även när man arbetar med barn är det där med beröm viktigt. Beröm lyfter barn och får dem att tro på sig själva.

Så jag vill skicka med en hälsning till er:
- När du tycker att någon gör någonting bra. Tala om det för den personen direkt. Tänk inte bara, för väldigt få kan läsa tankar. Genom att bara tänka händer inte så mycket, hur bra tankar du än har. Det krävs aktion. Och kom ihåg, genom att hjälpa till att lyfta andra, lyfter du också dig själv. Du kan inte förlora!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar