onsdag 6 februari 2013

Träningsglädje!


Ibland är det lätt att glömma bort vilket förmån det är att ha möjligheten att få träna. Det är inte alltid vi uppskattar det vi har. Men efter att jag varit och fått min rygg fixad, så känns det otroligt bra när jag tränar. Jag känner mig lite extra stark. Allt kändes faktiskt lätt på pumpen idag. Och kanske berodde det på att temat på min klass var glädje. Jag försökte peppa mina deltagare med positiva ord och tankar och sa till dem att le när det kändes som jobbigast.
Jag känner själv att jag har en förkylning i kroppen idag och varje gång jag blir sjuk känns det så tråkigt. Mest för att jag inte kan träna. När jag blir sjuk inser jag hur lyckligt lottad jag är att få vara frisk så mycket och ha förmånen att träna. Så försök att se träning som en möjlighet och inte som ett måste. Det kan hjälpa dig hålla motivationen vid liv. Och ta vara på de tillfällen du kan och har tid att träna. Gör smarta val. För din skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar