tisdag 10 september 2013

Dag 79 - Falaks resa

I morse hade jag fått ett mess om att det fanns nyttiga energibars i kylen på jobbet. Var smaskens till 10-rasten :) Det är så kul att dela nyttiga vanor tillsammans. På eget bevåg hade Falak bakat detta kvällen innan, från ett recept i Linas matkasse. Det är toppen att Falak tar så många egna initiativ för hälsan. Förra veckan blev det 3 milonpass och promenader. Jag behöver inte längre tala om för Falak vad hon ska göra, för hon gör det så bra på egen hand. Självklart fortsätter jag ge råd, men goda vanor har börjat sätta sig och blivit en del av Falaks livsstil. Skillnaden på Falaks kropp börjar också synas mer och mer och Falak kommer i kläder hon inte haft på länge... Det är härligt att få dela denna resa med Falak.

Idag körde vi andra passet på gymmet. Falak var inte laddad innan, men energin kom under passet. Falak svettades och kämpade på hårt. Dessvärre får hon lite nackproblem i flera av övningarna. Därför kommer jag lägga in nackträning och undvika övningar över huvudet. Att lära känna Falak och hennes kropp är otroligt spännande. Det ger mig ofta mycket att fundera kring. Våra kroppar är smarta, men så mycket mer komplexa än vad jag någonsin förstått. Allting påverkar allting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar