söndag 22 september 2013

Selma Spa - egentid

I år fick syster i present att åka på Selma Spa med mig och mamma. I lördags morse bar det av tidigt mot Sunne och Selma Spa. Restiden blev 3,15, vilket är helt okej tycker jag. Väl framme var vi inbokade på ett mage-, rumpa-, lårpass. Jag tror inte det var det ordinarie passet, men jag fick med mig några nya övningar, vilket alltid är kul. Efter det passet var det ett 30 min avslappningspass. Mycket skönt och välbehövligt. Sen var det lunchbuffé. 

Efter lunch fick vi vårt rum, sedan gick vi ner till poolen. Dock var det så fint väder ute, så vi satt oss ute istället och solade innan vår massagtid. När det var dags för massagen var det lite kul för när jag såg min massör var det samma som jag hade  förra gången jag var på Selma. Och massören sa att det verkligen var en slump, eftersom hon bara arbetade extra där. Men jag var nöjd, för hon är superduktig. Dagen avslutades sedan med bubbelpool, bastu och 3-rätters middag.

På söndagen väntade morgonyoga och frukostbuffé. Efter frukost var det utcheckning och träningspass. Jag valde att träna i gymmet, på egen hand. Det Blev ett riktigt bra träningspass och ett bra avslut på en mycket lyckad helg. 

Temaordet för helgen var egentid. Den senaste tiden har det varit alldeles för mycket fokus på jobb, andras träning, passkorreografier att lära mm. Jag har inte riktigt hunnit med mig själv, vilket jag vanligen är väldigt bra på. Det är så viktigt att ibland bara andas och stanna upp, för att hitta tillbaka till lugnet och den viktigaste personen att ta hand om, sig själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar