måndag 16 september 2013

Falaks resa dag 83 - bestiger berg

Laddar!!!


Igår ville jag ge Falak en utmaning. Vi börjar närmar oss 90 dagar tillsammans, vilket är som en första milstolpe. Snart är det också tid för den andra omgången av kondition- och styrketesten. Så inför det ville jag testa Vilstabacken.

Dagens pass började med en rask promenera. Sedan blev det en benövning på en parkbänken och ett försök att gå på alla fyra i gräset. Det var inte helt enkelt och vi insåg att rörlighetsträning för höften behövs sättas in nu. Sakta men säkert närmade vi oss målet, Vilstabacken. Jag hade dock inte talat om för Falak vad som väntade. Falak sa med skräck när hon förstod vad som jag hade i sikte, Inte DET! Men trots bävan tog hon sig an utmaningen och tog sig ända till toppen på 2,40 min. Ännu ett hinder övervunnet. Tempot var bra på vägen upp och flåset likaså. Falak går ofta ut stenhårt, vilket ibland blir hennes fallgrop mot slutet. Men det är härligt att se Falaks målmedvetenhet. Efter Vilstabacken fortsatte promenaden i Vilstaspåret och det blev en långkörare med bra fart, 80 minuter.

Lycka att nå toppen
Att bestiga berg är viktigt och någonting vi alla behöver göra hela livet. Det gör oss starkare och mer levande. Vi har alla olika berg att bestiga. En del är lägre, andra högre. Men varje gång vi tar oss upp på toppen händer också någonting med oss själva, vi växer. Anta därför dina utmaningar och övervinn dina rädslor. Om det är möjligt, gör det tillsammans med någon. Vi är alltid starkare tillsammans. Vilket är ditt högsta berg att bestiga just nu?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar