söndag 29 september 2013

Sockerfri oktober - är du med?

Då var det dags igen. I morse kom Falak med förslaget att ha sockerfri oktober, för att spetsa till den hälsosamma livsstilen. Jag tyckte det var en utmärkt idé och kände att det var precis vad jag behöver just nu. Senast var det sockerfri april och många som hakade på då, kände flera positiva effekter med sina kroppar och fick en ny inställning till sötsaker och även till andra livsmedel. Många blev nog också medvetna om hur lätt det är att socker slinker ner, speciellt då många saker också innehåller en hel del socker.

Själv kommer jag även att försöka hålla mig borta från gluten, vilket jag alltid strävar efter. Jag tror att mångas magproblem idag kan orsakas av detta och min PT kund och kollega Ida har bland annat fått en uppenbarelsen vad gäller detta. Jag vet även många fler som känt förbättringar när de hållit sig glutenfria. Kolhydrater kommer jag att äta, men som alltid håller jag nere på mängden av dem.

På tisdag kör vi. Jag kommer även dra igång sockerutmaningen på jobbet och rekommenderar dig att göra detsamma. Ensam är inte stark. Vi behöver varandra för att lyckas bäst!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar