söndag 23 februari 2014

Bodybalance 64

Igår var det återigen dags för kvartal för Les Mills releaser. Och jag måste säga att jag verkligen ser fram emot att köra det nya Bodybalancepasset. Det är en skön blandning mellan intensiva och lugna låtar.

Passet börjar med en skön "svärddans" i form av Tha Chi (1) och uppvärmning sätter verkligen igång kroppen. Sedan fortsätter vi med en sköna solhälsningsningar (2). Vi tar med oss andetaget in i stående styrka(3) och balans (4) för att få med oss en massa energi från de låtarna. Höftöppnaren (låt 5) är skön och lugn. Efter den kommer core - mage (6), vilken är en av mina favoriter i det här programmet. Den är både utmanande, men samtidigt ges tillfälle att verkligen hitta kontakt med magmusklerna. Core - rygg (7) ger oss möjlighet att släppa lös energin i kroppen, då bakåtböjningar har förmågan att ta bort blockeringar som samlas längs ryggraden, där vårat energisystem är centraliserat. Rotationslåten är min andra favorit. Medicin för ryggen. Låt 9 a och b sträcker vi ut i hamstrings på en skönt och mjukt sätt. Avslutningsvis är det meditationsdelen där vi i denna release får med oss en andningsövning, som jag tycker är utmanande men väldigt bra. Längtar till att få komma igång med det nya programmet :)

Vill du se ett litet smakprov av passet, gå in på följande länk:
http://www.youtube.com/watch?v=vywBW2AOBCs




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar