måndag 10 februari 2014

Ryck upp dig/mig!

Nu har det gått mer än en månad sedan det nya året började. Hur går det med dina nyårslöften/visioner? Jag får väl erkänna att det går sådär för min del i alla fall. Bloggandet har vart lite dåligt de senaste veckorna, den dagliga kalendern har inte fyllts i, promenader och kosten har det fuskats lite för mycket med. Med andra ord, dags att rycka upp sig!

Jag vet att jag inte ensam när jag skriver om att motivationen har varit lite dalande den senaste tiden. Energin har funnits, men inte tiden och beslutsamheten. När jag är sjuk, vilket jag är nu, brukar jag få tid för reflektion och en extra kick när det gäller att hitta tillbaka. Det finns ingen gång jag vill ut o röra på mig så mycket som då och hitta tillbaka till mina sunda vanor. Jag tar tillfället i akt nu, att ta itu med mina fallgropar, hitta lösningar och andra vägar.

Jag uppmanar dig att göra detsamma. Ge aldrig upp. Känns nästan som våren sakta men säkert är på gång därute. Ta kraft från ljuset och ta ett nytt, hälsosamt beslut varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar