onsdag 12 februari 2014

Vidareutbildar mig själv - gravidträning

Som gravid och träningstokig vill man förstås fortsätta träna under sin graviditet. Det mesta talar för träning och rörelse och de allra flesta fall rekommenderas kvinnor att träna och röra på sig, men att lyssna på kroppen. Ibland kan det ändå vara svårt att veta vad och hur, och som jag förstår är det väldigt olika. Men det kan vara skönt att ha lite mera kött på benen kring det, speciellt som Personlig Tränare. En del fakta och riktlinjer har jag såklart fått från min utbildningen och en del har jag redan läst mig till på egen hand, men en fördjupning och mer praktiska övningar är vad jag vill åt nu. Hur förbereder man kroppen maximalt under graviditeten för en förlossning och för att bäst komma tillbaka i form igen? Det finns inte ett överflöd av böcker kring träning och graviditet, men jag har lyckats hitta några böcker och några träningsvideor. Flera bra tips mottages gärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar