måndag 17 februari 2014

Sportlovsyoga

Idag hade jag en liten speciell yogaklass. Eftersom jag precis fått tillbaka min röst och inte riktigt visste hur den skulle reagera, tänkte jag att jag skulle bjuda mina deltagare på 20 minuters meditation som avslutning på passet, i form av YogaNidra. Därför valde jag att köra en intensiv klass i 35 minuter bestående av dynamiska rörelser ståendes. Jag valde att lägga mycket fokus på öppningar och framförallt rörelser med axlar och bröstrygg i fokus. Idag är många stela just där, då vi sitter mycket framför datorn och spanar in mobilen i ganska dåliga positioner. Jag skulle säga att vi verkligen behöver öppna upp oss idag, i dubbel bemärkelse.

Efter 35 minuter aktiv yoga var det dags att lägga sig och slappna av helt och fullt till YogaNidra. Även när vi lägger oss för att slappna av är det viktigt att vi försöker lägga oss så öppet vi kan, för att helt kunna släppa taget. YogaNidra är en speciell meditation, som jag verkligen gillar, eftersom den får mig att slappna av helt och fullt. Att ge kroppen vaken vila är väldigt bra för oss på många sätt. Imorgon blir det bodybalance där vi alltid avslutar med en skön meditationsdel. Att träna förmågan att kunna slappna av är nog så viktigt. Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar