torsdag 13 februari 2014

Visa att du bryr dig

Som alltid inför en speciell dag har jag fått ett kuvert från posten av min kära mamma. Finns det något min mamma är bra på så är det att uppvakta vid särskilda tillfällen. Det är en egenskap jag verkligen uppskattar och själv försöker att anamma. Imorgon är det "Alla hjärtans dag" och jag vet att det för vissa bara är ett kommersiellt jippo. Men jag tycker att det är viktigt att visa nära och kära att man bryr sig och även andra. Det är klart att det går att göra vilken dag som helst, men i vår hektiska vardag kanske det är bra att vi har vissa speciella dagar så vi blir påminda om det. Jag tror att det är väldigt viktigt att bry sig och att visa det. Dagen vi slutar bry oss bli livet ganska meningslöst. 

Så jag uppmanar till att på något sätt visa tacksamhet mot nära och kära imorgon. Behöver inte vara något stordåd, utan räcker gott och väl med en kram, ett sms eller ett litet kort. Men glöm inte heller bort att bry dig och ta hand om dig själv. Hur vill DU fira Alla Hjärtans dag? Gör någonting trevligt för dig själv också. Visa din uppskattning för den du är.

Jag önskar er alla läsare en fantastisk "Alla hjärtans". Själv får jag nog byta en romantisk middag på Annas Vinbar mot en lugn hemmakväll i soffan för att kurera mig. Det blir inte alltid som man tänkt sig... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar