söndag 13 april 2014

AMT - Dag 2 och 3




Dag 2 började med hotellfrukost och sedan träning. Först väntade MoveooAtletic med José Nunez, samma person som föreläste om träningslust dagen innan. Det var inte lika " flummigt" som jag föreställt mig. Mycket utfall, coreträning och balans. Väckte en viss nyfikenhet i mig och fick inspiration till nya övningar. Han försökte hela tiden få med hjärnan i arbetet, med att göra små förändringar av varje rörelse. 

Efter fikapausen var det dags för kettleworx resistans och cardio. 2 olika kettlebellpass 30 min var. Det var första gången jag körde ett kettlebellpass, vilket jag gillade. Detta är ett koncept det går att utbilda sig inom. Personligen gillade jag att få en övningsbank med lite olika övningar. Så nu blir det mer kettlebellträning med mina PT-kunder.


När dagens träning var över blev det lunch. Sedan väntade en eftermiddag med föreläsningar. Först ut var samma man som jag tidigare tränat för. Tyvärr höll han en i princip exakt likadan föreläsning som dagen innan. Bara titeln hade ändrats. "Dags att rensa i PT-träsket" var rubriken. Beskrivningen var framtidens PT, lovade mycket och levererade lite. Det han dock lade en hel del fokus på var hans egna projekt att köra familjePT och försöka få familjer mer aktiva tillsammans. Han menar att barn och vuxna glider mer och mer ifrån varandra och att det går att få effektiv träning tillsammans,  vilket jag tycker är en spännande tanke. Han tog också upp problemet med att många idrotter blir så seriösa i tonåren att avhoppet blir stort. Fokus blir på att vinna, istället för att ha kul. Där tror jag även barnidrotten har mycket att lära och ta till sig av.

Sista föreläsningen handlade om hur man säljer PT utan att vara säljare. Fick några tips, men mestadels en bekräftelse att jag är på rätt väg. På kvällen var det galamiddag och Forever var nominerad till bästa klubb. Tyvärr vann vi inte denna gång, men ärofyllt att vara nominerade.

Söndagen avslutades med en föreläsning som hette "Våga sälja PT". Även den bekräftade mycket av det jag själv kommit till insikt med den senaste tiden. Satsa fullt ut eller inte alls. Men tänk på att det är en investering för resten av livet att göra en livsstilsförändring. Och går det ens att sätta pris på det...

Nöjd och väldigt inspirerad lämnade jag Skövde, med träningsvärk :) Älskar inspiration! Det är något vi alla måste få möjlighet till lite nu och då. Vad det än gäller. Det är sååå viktigt. Som jag brukar säga. Det handlar alltid om att hela tiden skapa sin egna motivation för att hålla lågan uppe. Utan bränsle slocknar den annars tids nog...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar