onsdag 2 april 2014

Träningstokig och gravid - sockerfri mars avklarad

Då var vi inne i april månad och våren är på intåg, härligt. Jag avslutade min sockerfria månad på Selma Spa och där slank faktiskt 2 efterrätter ner, trots att månaden ej var slut... Men det var dock något jag hade planerat innan. Annars har jag inte direkt haft några problem med att klara av den sockerfria månaden. Det har bara känts bra och jag har absolut inte varit mer hungrig eller sugen än normalt och planerar att fortsätta hålla nere på sötsakerna. Jag kanske dock tar något till fredagsfikat på jobbet och något på lördagen, men utöver det ska jag hålla mig borta från annat, trots att påsken snart är här... Min sambo Jonas har börjat ha en ätardag i veckan och äter strikt under veckan, så då blir det naturligt för mig att ha lite samma upplägg. Någon riktig "moffardag" vill jag dock inte ha, eftersom att jag inte mår bra av sådana dagar.

Vikten har legat ganska stabilt denna månad även om magen växt en hel del. Jag vill försöka fortsätta att hålla en långsam viktuppgång och mestadels öka kring måttet runt magen. Vet inte hur mycket som går att reglera med bra kost och rörelse. Det visar sig... Jag märker i alla fall mer och mer att det är någonting som rör sig därinne och nu går det även att känna det på utsidan:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar