söndag 20 april 2014

Träningstokig och gravid - v.26

Vecka 26 har varit en skön vecka med lite lägre tempo än vanligt. Jag har nämligen haft påsklov :) Träningen har flutit på bra och jag har haft 2 extra morgonklasser, 6.45. Kändes lite sisådär att gå upp 5.30 när jag egentligen är ledig, men eftersom vi haft frukostvecka på Forever kändes det ändå lite lättare och antal morgonpigga tycker jag har varit beundransvärt :) Solljuset har också hjälpt till en del tror jag. Var lite orolig för hur bodypumpklassen skulle gå i onsdags, då jag varit borta två veckor pga jobb och sjukdom. Men det gick jättebra att leda klassen och jag kände mig väldigt stark = lycka :)

I det stora hela mår jag bra, vikten står still och jag lever mitt liv som jag brukar. Märker dock att när jag blir hungrig behöver jag äta direkt och det är inte alltid jag hinner blir förvarnad. Humöret och energin sjunker ganska snabbt då och illamående gör sig påmint. Men som tur är äter jag naturligt minst 5 ggr om dagen, så det är någonting jag är van med i alla fall. 


En annan sak jag har märkt när jag stått still längre stunder är att jag fått ont i mitt bäcken. Ingen jättesmärta, men en ömmande känsla. Jag antar att det är naturligt. Får försöka att tänka på att inte bli stillaståendes för mycket...

Denna vecka har vi beställt vagn och så har jag fått de första bäbiskläderna från Jonas mamma och pappa. Kändes väldigt härligt och allting blev helt plötsligt lite verkligare. Är surrealistiskt att förstå att vi ska bli föräldrar, även om det börjar hända mer och mer inne i magen och utanpå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar