fredag 25 april 2014

Gravid och träningstokig v.27

Vad har hänt vecka 27 då?
Magen har helt klart växt och jag har gått upp ett kilo till. Så nu väger jag 60kg för första gången i mitt liv. Men det känns helt okej. Har dock insett att jag behövt införskaffa nya kläder, så i helgen har det shoppats leggings och lite annat smått o gott. Att böja sig och knyta skorna börjar nu också kännas lite jobbigare än vad det brukar vara. Jag Får fortfarande lite ont när det blir för mycket stillastående, men inte värre än att jag försöker sätta mig ner så ofta jag kan. Positivt är att promenader verkar fungera igen och igår var jag ute 75 minuter och gick i det fantastiska vädret = lycka!



 även om graviditeten gör sig mer och mer påmind känner jag mig i bra form. Jag tränar på och bodypumpen går fortfarande bra att leda. Blir lite rödare än normalt i ansiktet och får lite mera puls, men utöver det är detmesta detsamma. Styrketräningen i gymmet blir numera regelbundnare än tidigare och fokuset på baksidan börjar ge resultat. Jag blir starkare :) 

3 månader kvar nu, vilket betyder att jag borde gå in i sista trimestern. Står lite olika överallt när den börjar, men rimligtvis borde det vara sista tredjedelen. Håller tummarna för att jag får fortsätta må som jag gör. 1,5 månad kvar till sommarlovet börjar.... Känns overkligt men ändå skönt.   Mer än ett år hemma väntar sedan....

Kostmässigt har jag ännu inget sug än. Jag försöker äta på så som jag brukar äta, utan problem. Mycket mat, men hyfsat nyttigt :)

I veckan hittade jag en träningstidning för gravida. Träningstidningar har verkligen exploderat den senaste tiden. Men jag tyckte att denna var helt klart läsvärd. 



Vagnen är nu äntligen införskaffad och jag ser fram emot att ta långpromenader med den och larven :) framförallt fastnade jag för det ergonomiska handtaget till den. Även sittdelen är utformad till att vara ergonomisk för bäbisen, så jag hoppas det ska passa den lille.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar