söndag 13 april 2014

Träningstokig och gravid - v.25

Veckan som gått har varit bra. De första dagarna bestod dock av ganska långa arbetsdagar, ca 12 h, vilket gjorde att jag kände mig rätt trött. Men eftersom jag bara hade 4 dagars arbete och nu har 11 dagars påsklov kändes det överkomligt. I måndags hoppade jag in och körde core för första gången på över ett halvår. Var lite fundersam på hur det skulle gå... Men det gick bra, även om värmen och den rödafärgen i ansiktet verkligen gjorde sig tillkänna. Blev ett väldigt intensivt pass. 

 Träningsmässigt har veckan varit okej. Core, yoga, Bodybalance, egen styrks, kettlebellpass och ett funktionellt styrkepass. Har känt mig stark, men upplever att pulsen ökar lättare nu och då känns det jobbigt. Lyckades ta mig runt 2,5 km på promenad i lördags utan att få ont, till min stora glädje. Har forskat lite och fått reda på att det förmodligen är ligament som drar när jag känner den hålliknande känslan. Bara att lyssna och känna in kroppens dagsform helt enkelt. Verkar kunna variera. 

Är förvånad över hur pigg jag varit under helgen. Jag har inte alls haft någe problem med att vara uppe på kvällarna nu när vi varit iväg. Så fortfarande mår jag väldigt bra, både på in- och utsidan och är väldigt tacksam för det :) 


Klarar fortfarande armhävningar på tå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar