tisdag 29 april 2014

Sockerfri maj - skapa mer energi

Eller en månad till att börja med i alla fall?
För ett år sedan avslutade jag och många andra, en sockerfri månad. Jag drog igång det på jobbet och det var ca. 10 stycken där, som hakade på, samt några andra. Det var en kul utmaning som de flesta kände gav en hel del. Många blev helt plötsligt medvetna om hur mycket tillsatt socker det stoppas i produkter. En kunskap för livet kanske... Efter förra omgången var det flera som efter några månader kom fram till mig på jobbet och sa att den sockerfria månaden verkligen hade hjälpt dem att minska på sockret generellt. En del hade också märkt skillnad på kroppen bara genom att minska intaget av socker. Kanske kan det vara värt att prova för dig också?

Jag äter inte så mycket socker, men visst slinker det ner en glass ibland och lite lösgodis. Läsk var det dock ett bra tag sedan jag slutade med och det är ingenting jag idag gillar. En cider kan slinka ner vid enstaka tillfällen. För mig brukar inte vikten förändras när jag kör sockerfritt, men jag mår bättre och känslan i kroppen är densamma. Så jag utmanar dig, som vill ha mer energi och toppa formen till sommaren att anta denna utmaning. Skippa det tillsatta sockret under maj och hitta njutning på annat sätt. Bli medveten om vad det finns för alternativ till det "onödiga" sockret. 1 maj kör vi!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar