tisdag 15 april 2014

Studiebesök på nya Friskis

Idag gjorde jag ett besök på nya Friskis och Svettis i stan. De har ju nu lokaliserat sig på Sveaplan, 5 minuter från där jag bor. Och jag måste säga att det jag såg imponerade på mig. Ytan var gigantisk och det kändes väldigt luftigt och rymligt, så här på förmiddagen. Vet dock inte hur det upplevs på kvällstid, när det är högtryck... 

Gymdelen var väldigt öppen, så det är lätt att få överblick över dem som är där och tränar. Alla ser alla och det är svårt att gömma sig undan. Många löparband finns, liksom platser för fria vikter och funktionell träning. Det märks att Friskis verkligen har satsat på att hänga med i utvecklingen när de utformat sin gymdel.




Det som slog mig idag var att det var otroligt mycket barnvagnar när jag var där på besök. Jag läste sedan på och såg då att Friskis tillåter bäbisar på gymmet fram till klockan 14.00 varje dag. Låter perfekt i mina öron då jag snart ska få mitt första barn. Vet dock inte hur andra medlemmar upplever denna förmån... En nackdel för mig som blivande mamma skulle även vara att barnpassning inte erbjuds förrns barnet är 2 år, till skillnad från Forever, där jag tränar och jobbar, som har 3 månader som gräns. 


Passen är i det stora hela som det brukar vara på Friskis och inget som lockar mig personligen. Gillar Les Mills klasserna, utmanande aerobicklasser, spinning med activio och mycket yoga/bodybalance. Så på passidan har Friskis fortfarande sin stora brist, för min smak. En kul nyhet är dock Indoor Walking som låter spännande. Det skulle jag vilja prova någon gång. 

Sammanfattningsvis erbjuder Friskis ett nytt fräscht gym med mycket faciliteter. Det är stort, med mycket folk i rörelse. Vill du träna på ett intimt och personligt gym, med hög kvalité på pass och instruktörer, tycker jag dock att Forever är överlägset. Så innan du väljer gym, fundera på vad som är viktigt för dig för att bibehålla lust, glädje och motivation. Det är nyckeln till att få träningen att bli en del av ens livsstil och en del av livet, som man inte vill vara utan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar