måndag 6 oktober 2014

Pulsträning

Den här veckan har jag bestämt mig för att börja träna upp min kondition genom mer pulsträning. Dels för att jag inom den närmaste framtiden kommer att leda bodypumpen och dels för att det är bra inför min blivande martatonsatsning. Sedan är det förstås alltid bra att träna upp sin kondition och under graviditeten har det inte blivit så mycket av den varan... Än kommer det dock inte bli genom löpning, då jag väljer att ta det lite lugnare på den fronten. Jag kommer att jogga, men långsamt och korta sträckor. Skynda långsamt med andra ord. Det blir istället genom olika pulshöjande övningar i gymmet.

Idag började jag med att lägga in 12 * 3 burpies för att höja pulsen under styrkepasset. Jag jobbade även med knäböj med viktplatta och tåhäv och armhävningar. Jag höll högt tempo mellan de första övningarna, vilket höll pulsen uppe. Dessvärre kände jag mig lite sliten och trött även idag, vilket gjorde att intensiteten inte riktigt blev som jag önskade... Men jag kommer fortsätta med detta upplägg nu framöver och lägga in styrkeövningar och även andra övningar som utmanar min puls. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar