söndag 12 oktober 2014

Träningstokig och mamma - v.10

Veckan som gått har varit en händelserik sådan. Annars har den gått i lugnets tecken. Jag har fortfarande känt av en viss trötthet i knopp och kropp, även om Mejas sömn är bra. Tror kanske höstmörkret gör sig påmint. Meja är just nu ganska enkel att ha att göra med varje dag, även om hon är vaken mycket på dagarna nu. En riktig glädjespridare som jag överöser med obeskrivlig kärlek. Njuter till fullo av mammalivet. 

Gott te med en härlig titel :)

Träningen har mestadels känts fortsatt bra. Förra lördagen teamade jag Bodypump 91 med Malin på Forever. Det var första gången jag ledde bodypump på 4 månader. Riktigt kul var det. Även om koreografin inte satt klockrent kände jag mig stark i kroppen och väldigt motiverad. En deltagare kommenterade vilken energi jag hade och det kändes verkligen så :) Hade haft en bra natts sömn också. Visst fick jag lite puls, men inget som jag inte kunde hantera. Flera av de 5 första låtarna ger en hel del puls, men det var som sagt hanterbart. Och träningsvärk fick jag efteråt, trots att jag kört passet tre gånger tidigare. Det förvånade mig, men visar att jag faktiskt tar ut mig mer när jag leder passet, vilket är positivt, eftersom det oftast är just det jag gör.

Fina höstfärger

Finns inga dåliga väder...
Det har även blivit en del promenader i höstrusket. Utöver det har jag fått till mina två styrkepass, båda på Friskis denna vecka. Att ta med Meja till gymmet fungerar super, sovandes som vaken. Hon ligger nöjd i vagnen och tittar eller sover, för det mesta :) Fokus har denna vecka varit att börja jobba lite mer med att få upp pulsen, så att konditionen blir bättre, dock inte genom löpning, där jag tar det väldigt lugnt och försiktigt. I måndags lade jag bland annat in burpies och i fredags körde jag tabataintervaller på roddmaskinen. 20/10 i 4 minuter. Jag tar små steg framåt. Det blev mammacore på onsdagen, vilket var några veckor sedan. Skönt att jobba relativt lätt, med corefokus. Så ledde jag Bodybalance 45 i torsdags. 


Under veckan har jag känt av min höft, vissa dagar mer, vissa mindre. Jag har tagit ett långsamt löppass på 3 km på löparbandet för att känna av. Men det känns som promenader och löpning är det som ger belastningen. Efter bara styrketräning/bodypump känner jag inte av det. Tror även min hållning när jag bär Meja kan hjälpa till med att felbelasta, samt min ovana att stå och hänga på ett ben. Mycket stabiliseringsträning och coreträning behövs och medvetenhet i vardagen. Det sistnämnda är den största utmaningen, men också det viktigaste, det vet jag. Kanske behöver du också hålla ett extra öga på din hållning i vardagen den kommande veckan? Extra viktigt är det för oss mammor som har en liten att mata och bära på. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar