fredag 21 mars 2014

Att välja rätt beslut för hälsan

När jag blev gravid för andra gången bestämde jag mig ganska omgående att jag behövde förändra min arbetssituation. Jag visste att den inte var bra för min hälsa och när jag fick någon annan att tänka på blev valet ganska så enkelt. Jag bad min arbetsgivare om att bli förflyttad och jag fick erbjudande om att börja på en annan skola under min graviditet. Att välja att flytta på mig var ett av de bästa besluten jag tagit. 1 och en halv månad senare känner och är jag som en ny människa eller som den jag borde vara. Jag har mer energi och är såå mycket gladare. Att bryta nedåtgående spiraler är något väldigt positivt och det är viktigt att sätta ner foten för sin egna hälsa. För mig blev det en otrolig lättnad.

Vi har olika beslut att ta inom olika områden för vår hälsa och det kan skilja sig. Det kan gälla arbetssituation, hälsosammare kost, komma igång med träningen mm. Oavsett vad, så när man väl tagit rätt beslut och kommit in i det nya så känns det i hela kroppen och man undrar kanske varför man stannade i det gamla sååå länge. Det är lätt att glömma bort hur bra man faktiskt kan må. Mitt råd är dock att våga och orka ta steget mot en förändring om du känner, tror eller misstänker att du behöver det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar