söndag 2 mars 2014

Träningstokig och gravid V. 18-19

Att ställa sig på vågen och se att man gått upp 5 kg är inte kul. Har nu nått min maxvikt. Har aldrig vägt över 57.... Men jag läser och ser att det är det normala, så det är bara att acceptera. Magen börjar titta fram mer och mer vilket känns väldigt bra. Kan dock fortfarande använda mina vanliga kläder och det är skönt. Det enda jag shoppat den senaste månaden är nya träningslinnen. Har varit på ultraljud denna vecka, så nu kan jag äntligen andas ut känns det som. Det har varit mycket svårare än vad jag trodde att känna sig lugn och lita på att bäbisen mår bra därinne...

I övrigt mår jag väldigt bra. Känner mig pigg, tränar och håller igång som vanligt. Blir dock en liten powernap varje dag efter jobbet, innan jag åker o jobbar lite till som PT och instruktör på FOREVER. Dagarna är fullspäckade, men det känns ganska bra när man går i väntans tider...

Svanken gör sig lite påmind i form av ryggont när jag kör bodypump, så det är något jag verkligen behöver jobba på. Vill kunna köra så länge som möjligt. Men det känns inte helt naturligt och enkelt att spänna åt i magen så att jag får bort den... Vet att jag också måste stärka upp rumpan och baksidan mer, min svaga länk... Att ligga på mage börjar nu också kännas ganska obehagligt, så det kommer bli en liten begränsning i Bodybalancepasset framöver. Tur att det finns gravidalternativ där. Utöver det känner jag i nuläget att passen jag har går bra att köra och jag siktar på att köra fram till sommarschemat om allt flyter på som det ska. Älskar ju att leda pass så det vill jag inte sluta med.

Snart halvtid, men det känns som en väldigt lång väg kvar... Längtar redan till att få jobba mig tillbaka i form igen, för att klara New York Maraton 2015 :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar