lördag 15 mars 2014

Ett år senare...

Nu har det gått strax över ett år sedan jag startade något väldigt spännande. Förra året i mars hoppade jag på The Academy´s PT utbildning. Just den här perioden förra året började jag den andra delen som var, träningsinstruktör. Helgerna innan hade jag gått grundutbildningen. Sista steget gick jag sedan i juni. Det blev en ganska hektisk vår/sommar för min del, men en otroligt rolig och givande tid. Så här ett år senare saknar jag den tiden och skulle gärna göra det igen. Jag satsade mycket pengar både på mig själv och på min framtid. Ett val jag idag är väldigt tacksam att jag gjorde.

Mycket har hänt sedan dess. I juni, förra året, började jag ganska direkt att jobba extra som PT på Forever och hade då mina första kunder. Sedan har det rullat på och jag har sedan en tid tillbaka uppnått mitt mål, att ha 5 timmar PT varje vecka. Mer timmar är orimligt nu när jag har ett lärarjobb också, även om det ibland blir fler. I dagsläget har jag mest fasta kunder som väljer att satsa regelbundet under en period. Det har också varit något jag sett vart det mest framgångsrika sättet att komma in i goda vanor och få bra resultat. I höstas var det tänkt att jag skulle satsa helhjärtat på PT:andet, men då blev jag gravid och planerna ändrades. Dessutom tycker jag att läraryrket är kul, men att det finns mycket som skulle behöva förändras där, för att pedagogerna ska orka och vända den negativa inställningen till yrket mot en positiv. PT jobbet ger mycket positivt och därmed en massa energi och motivation att lära sig mer inom träning och hälsa.

Nästa inspirationshelg för mig blir AMT i Skövde om en månad, med Forever. Mycket fokus på föreläsningar inom PT:andet, men även lite olika klasser att prova bl a träning med kettlebell. Ska bli riktigt spännande och kul. Förra året var riktigt lyckat, vilket det säkerligen blir i år med :) Efter att ha fått lite mer erfarenhet och kött på benen känner jag att det finns så mycket mer att lära, så jag kommer att bygga på min utbildning framöver. The Academy har flera kurser med fördjupningar inom olika områden, vilket jag tycker är toppen.

Det blir intressant att se vart man befinner sig om ett år från nu. Ser att många från utbildningen har åstadkommit en hel del och många har gjort stora förändringar i sina liv. Flera av er arbetar idag helhjärtat med träning, vilket också var drömmen och målet för många. Det är inspirerande och kul att följa er. Är alltid roligt när fler dörrar öppnas, men också lite läskigt. Krävs en hel del mod för att välja nya vägar, men det värsta som kan hända är ju trots allt att det blir fel om man får byta väg igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar