söndag 2 mars 2014

Falaks resa - dag 251- ultimatum

Mer än en månad sedan sist... 

Den senaste tiden har det varit mycket undanflykter som dykt upp då Falak och jag har planerat att ses. Det har lett till att våra träningspass har runnit ut ur sanden. Falak har fortfarande kört något pass i veckan på Forever, men den där riktiga motivationen som fanns där i somras har saknats. Förra söndagen när Falak avbokade vår PT- tid gav jag henne ett ultimatum. Antingen satsar du, annars är det ingen idé att vi fortsätter att träna tillsammans, utan då ses vi bara som vänner istället. Motivationen går ju ner både för henne och mig när det inte blir någon kontinuitet. Regelbundheten är viktig när man kör med PT, för att hela tiden hålla motivationen levande. Det är något jag märkt med många kunder jag arbetat med. De jag träffar ofta är de som får bäst resultat och håller träningen vid liv. Jag hoppades att detta ultimatum skulle vara en väckarklocka för Falak, vilket det också var. Och nu i veckan tackade hon mig för att väckt liv i henne igen. Det är jag också väldigt glad för. 
Denna vecka har Falak tränat 3 ggr, varit hård med kosten och så träffades vi idag och körde en timme. Det är fortfarande grundträning Falaks kropp behöver, då hon har vissa bekymmer med höft och nacke framförallt. Hon själv kör mage rumpa lår, box och Milon på Forever just nu. Jag tycker även att Pulsen är ett bra pass för Falak att gå på. Det är nästa pass att prova. Bodypumpen får Falak avvakta lite till med. 
Dagens träningspass bestod av en hel del ben, vilket är bra att köra för att få igång kroppen och förbränningen. Vi jobbade även med bröst, rygg och mage framförallt, stora muskelgrupper. Jag talade om att jag tänkte köra sockerfri mars och Falak sa direkt att hon tänkte haka på. Så nu kör vi hårdare tag under mars månad. Falaks vikt har stått stil länge nu och det är ändå positivt att hon lyckats hålla sin nya vikt. Men nu ska det hända lite igen. Att vara i svackor är ingen konstigt, men nu är det dags att lämna svackan som har varit allt för utdragen. Tillbaks på banan igen och denna gång för att stanna där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar