söndag 2 mars 2014

Träningstokig och gravid v.13-17

Träningsmotivationen är tillbaka och allt känns som vanligt igen, nästan. Tror kroppen har återfunnit sin balans, efter tillkomsten av alla nya hormoner. Undrar mellan varven om det verkligen ligger något däri och har fortfarande lite svårt att slappna av känna mig lugn. Detta trots att vi på egen hand åkt upp till Stockholm och gjort ett KUB-test och därmed fått se den lilla larven och att allt verkar se bra ut.

Vikten har ökat med 4 kg och vissa byxor har blivit svåra att knäppa. Det känns lite jobbigt, men jag vet att det är naturligt. Har inte fått någon direkt mage än, så mest känner jag mig småfet... Vill ju helst öka så lite som möjligt i vikt, men är glad i mat och kolhydratsintaget har ökat. Äter vanligtvis lågkolhydratskost, ingen LCHF eller så, men försöker begränsa intaget. Har precis som många andra märkt att magen mår bra av det. Nu känner jag dock att min kropp behöver mer kolhydrater och en mer jämn balans av näringsämnena, för att slippa illamående. Annars har jag inte haft något speciellt sug efter något än vad jag märkt. Kan vara ett litet sug efter potatis och grönsaker och det gör ju inget. Min favoritmat tacos är dock en rätt jag nu väljer bort och kött generellt är inte favoriten.

Lyckades bli förkyld  i vecka 17 också och har läst att det kan ta längre tid att bli av med besvären när man är gravid. Och, ja, en vecka borta från jobbet har aldrig tidigare hänt. Men utan röst och utan sömn är det svårt att jobba. Nu är jag dock på bättringsvägen och ser fram emot sportlovet och att börja träna igen :) Får ont lite överallt av att vara stillasittande och vila...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar