lördag 15 mars 2014

Träningstokig och gravid - v.21

Känner mig fortfarande pigg och energisk. Jag har haft ännu en bra träningsvecka, yoga, 3 bodybalancepass (tränat inför den nya releasen på tisdag), bodypump som kändes riktigt bra denna vecka, kände mig riktigt stark faktiskt. Och så blev det egen styrka, med fokus på baksida. Blev också lite biceps, tänker att jag får satsa på dem nu när magrutorna är en omöjlighet.... Ha, ha, skämt o sido, biceps är också en av mina svagare delar... Har bättre styrka i triceps. Verkar vara lite antingen eller där tycker jag....

Det sockerfria månaden går väldigt bra och nu har det gått halvvägs. Jag har inget sug alls efter sött. Dock har jag märkt att hungern ökat, genom suget i magen, så mellisarna har jag ökat på. Undrar när de där cravingsarna kommer, för jag har inte känt av dem än. Är också glad så länge jag slipper dem.... Är det något alla får eller är det individuellt? Holistiskt sätt borde man inte få dem om man ser till att få i sig de näringsämnen som kroppen behöver... Sug skapas genom brist på något, men känslor kan också spela in. Vi får se framöver, om de dyker upp och hur de i så fall dyker upp och om det då finns någonting bra att göra åt dem.

Jag har fått höra att den "positiva" fasen, då man mår ganska bra brukar vända vid vecka 25... Så jag passar på att njuta nu då. Hoppas dock att bra kost och regelbunden träning kommer att hjälpa mig att fortsätta må så här bra även om magen växer och växer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar