söndag 23 december 2012

Dag 1 och 2 på Training Camp Thailand

Igår kom vi fram hit till Privacy Beach Resort and Spa. Flygresan gick bra, men det blev inte så mycket sömn... Från flygplatsen åkte vi sedan, 2 bussar, eskorterade av polis hela vägen fram till hotellet. Hotellet i sig känns väldigt genuint och det känns som om det ligger mitt i ingenstans, men med en riktigt lång sandstrand på 7 km. Hotellet är familjeägt och de hade tagit in extra förstärkning på personal, eftersom vi var en så stor grupp, rekordmånga, ca 80 personer. Och vi bor här alldeles ensamma. Ändå räcker tyvärr inte varmvattnet till, men det kan man överleva... Är en mycket harmonisk och fin omgivning och det skadar inte att thailändarna alltid mötet dig med ett leende på läpparna. Bara det ger ett lugn, liksom stämningen bland dem som är här för att träna och på bra på alla sätt.

Väl framme var det lite kort info, sedan en Lunchbuffe. Och det är så härligt med Thaimat, eftersom det alltid smakar bra. Blev knappt någe tid för solning första dagen, för klockan tre var det välkomsmöte och klockan fem stavgång eller löpning. Vi valde att starta lite lätt med 30 min stavgång på stranden för att få röra lite på oss efter en lång resa o en natt utan sömn. Dagen avslutades med en god middag. Alla gick sedan och lade sig tidigt igår.

I morse ringde klockan sju. Då hade vi fått 10 timmars sömn, men jag var väldigt trött för det. Halv åtta tittade jag på klockan och då blev det bråttom, för löpningen började 7.45. Så en snabb kopp kaffe, sen var det igång. Vi körde kohagsrundan, vilket tog ca 25 minuter. Efter det var det 30 min morgoncore med Simon, (som var med i Melodifestivalen 2011). Efter det en välbehövlig frukost.

Då Jonas glömt sina solglasögon hemma fick vi cykla iväg till en lite minimarket för att skaffa några tillfälliga efter frukosten. Var en spännande cykeltur med två minicyklar. Ja, den var till och med liten för mig, och väldigt lite för Jonas. Efter cykelturen var det äntligen dags för lite solning. Vädret var skönt. Varmt o blåsigt, men rätt så molnigt.

Eftermiddagspasset började med en timmas yoga. Var en ganska avancerad klass, men kul med flera nya positioner och utmaningar. Och jag fick beröm från flera av deltagarna för min styrka i yogan :) Det är alltid kul att höra. Yogan följdes av en timmes discodans med Tobias. Avslutningsvis var det tekniklöppass. Det var väldigt bra och kul att få ta del av, då jag aldrig varit på någe liknande. Lyckades också få lite feedback på min löpning. Löpsteget var bra, men jag skulle tänka på att hålla in armarna för att undvika rotation i överkroppen. 2:a dagen avslutades med en god middag med trevligt sällskap. Är riktigt kul att höra om andras träningserfarenheter. Det är också väldigt sporrande. Men nu dags att sova, för att gå upp 7.00 för lite morgonyoga på stranden. Kan man få en bättre start på julaftonsmorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar