lördag 8 december 2012

2:a advent på Sturebadet





I några år har jag och min syster haft som tradition att åka till Sturebadet i Stockholm 2:a advent. Så blev det även detta år. Känns perfekt att unna sig lite rekreation till kropp o själ, när andra stressar runt i affärer för att handla julklappar.

Vi brukar alltid se till att vara på plats tidigt, redan klockan 9. Det första vi gör är att ta en morgonsimning i den 27 grader varma poolen, där vi simmar till lugn musik. Sedan är det dags för värmerummet. Det är inte som en vanlig bastu, utan det är ett varmt rum med aromen norrländsk barrskog. Är ett helt otroligt lugn man får av att vara där. Kroppen blir helt avslappnad. Kl.11 är det sedan dags för salsaaerobic. En klurig klass att ta sig an en gång om året. Detta år var det inte samma instruktör som det brukar vara, men vikarien var duktig hon med. Efter lite dans är det stretching and relaxing. En timmas lyx för kroppen. Sedan infinner sig hungern och det blir julbrunch. Avslutningsvis är det den efterlängtade massagen. Jag vet dock inte om jag uppskattade julmusiken som spelades under tiden... Ibland är inte nytänkande alltid bra...Tur att jag älskar julen.

Så ser en härlig heldag på Sturebadet ut. Visst, det är inte gratis, men få Spa:n kan konkurrera med atmosfären som infinner sig på Sturebadet. Är ett perfekt sätt att fly julstressen och bara njuta istället. Jag känner mig väldigt lugn och harmonisk efter dagen och är redo att möta julen med ett leende.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar