fredag 28 december 2012

Positiv energi - dag 7 på Training Camp Thailand

Även denna dag började med morgonyoga på stranden. Är så otroligt skönt att börja dagen på det sättet. Det skulle jag verkligen kunna vänja mig vid.. Efter frukost var det dags att lägga sig och slappa lite i solen. Till en början stod det gnska still, men efter en stund kom den sköna brisen. Klockan 11 var det några som drog igång volleyboll. Och jag älskar att spela volleyboll. Efter volleybollen var jag varm i kroppen så därför började jag träna på mitt huvudstående på dtranden. Och medans jag höll på där och kämpade kom yogainstruktören Sofia och hjälpte mig med lite tips. Och så fick jag en massa andra utmanande acroövningar att testa. Hon bjöd också in mig till hennes klasser i Stockholm för att få prova en lite mer avancerad klass, jätteskoj!

Idag kom Blossom hit på förmiddagen. Jag satt och beskådade henne när hon körde afro och vilken känsla och inlevelse hon hade i rörelsena. Det var inte hon som ledde passet, men framöver nu kommer hon att ha både yoga, afro, organic bodywork och X-fit 3000. Så det ska jag absolut gå på. Hon kom hit med en massa energi och hon verkar, precis som alla andra här nere, vara supertrevlig.

Klockan 16.00 idag var det dags att prova ett nytt pass med Erik, som han döpt till totalövningar. Det innebar att vi skulle aktivera hela kroppen och det liknade till viss del funktionell träning och core. Som vanligt när det är ett nytt pass man går på blir det lite extra utmaning. Men det mesta gick bra, även om man skulle behöva finslipa en del saker lite här och var. Avslutningsvis var det löppass. Idag var det intervaller som gällde. 4-3-1-3-1-4. Till en början, under uppvärmningen kändes det riktigt tungt. Men sedan lättade det och gick riktigt bra. Det var skönt att köra på stranden, eftersom det fläktar där.

Det är så väldigt bra stämning här nere och mycket positiv energi, så det är lätt att trivas. Jag har fått mycket inspiration på olika sätt och många bra idéer. Alla pratar med alla här och är väldigt öppna och sociala. Varje frukost, lunch och middag sitter man med nya människor och pratar. Allt från tonåringar till pensionärer. Gemenskapen är hög, både bland ledare och utövare, vilket jag verkligen värdesätter. Det är spännande att höra om andras liv och om deras livshistorier. Idag visade det sig bland annat att jag satt brevid en mamma, vars dotter jag tränat för tidigare. Världen är bra lite ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar