tisdag 25 december 2012

Harmoni och magi- dag 4 på Training Camp Thailand

Utan att överdriva kan jag säga att fjärde dagen här i Thailand har varit magisk. Morgonen startade med morgonyoga och efteråt blev jag inbjuden till lite extra acroyoga efter lunch. Idag var även solen varit med ända från morgonen. Så det blev några timmars läsning i solstolen. Och jag läser en fantastisk bok, med perfekt inspiration för det nya året. Mer om den kommer i veckan. Efter en stund läsning på stranden idag fick jag för mig att ta en promenad på stranden. Den var nog en av mina bästa promenader någonsin. Jag hade innan lyssnat på lugn musik från Antony Robbins och jag sa till Jonas att jag bara skulle ta en kortispromenad.

Men när jag väl började gå, i ett väldigt lugnt tempo för att vara mig, ville jag bara fortsätta. Vinden blåste friskt och värmen var bara skön. Jag bara njöt av att vara här och det var en alldeles fantastisk känsla av lycka och glädje,harmoni. Jag kände mig förälskad, förälskad i den här platsen. Under min promenad tänkte jag lite på året som varit, eftersom jag funderat på om man skulle göra någon sån där utvärdering av året. Men då bestämde jag mig för att se året som varit som en berg och dalbana, med både toppar och dalar. Jag har lärt mig en massa om mig själv och om andra. Men nu är det dags att gå vidare och ta emot det som väntar med en öppen famn. Så det blev ganksa lätt att utvärdera året och också få en vägvisare inför nästa år. För nu är det bara att sikta uppåt.

Efter min promenad var jag full av energi och det var dags att äta. Vi var på grannrestaurangen och åt mycket gott. Sen fick jag prova mig på lite acroyoga och kom nästan upp i huvudstående. Ska klara det innan jag åker hem från Thailand. Det är mitt mål. Är alltid kul med lite utmaning. Sedan väntade Jive med Tobias Karlsson. SÅ KUL!!! Jive är fantastiskt och jag har aldrig tidigare provat på et. Och Tobias levererar som vanligt världens show när han genomför en dansklass.

Lite vila på det innan dagens löppass, intervaller. 37 stycken peppade deltagare antog utmaningen. Och det är så härligt att få träna med grupper för man blir pushad och peppad av alla på ett helt otroligt sätt. Och så vet man också att runt omkring sig har man löpare som sprungit 33 maraton, 31 maraton, lopp på 78km och mycket mer. Det är inspirerande att höra andras historier om träning. Som vanligt blev det kalldusch efter passet innan middagen. Middagen var härligt uppdukad och det blev till och med lite svensk ringdans. Som om inte dagen redan hade varit helt fantastisk, så slutade den på ett oslagbart sätt:

- ALLT ÄR MÖJLIGT - föreläsning med Tobias Karlsson. Det är svårt att beskriva denna upplevelse med ord. Men den bjöd också på en berg- och dalbana, med skratt och tårar. Tobias pratade om sina drömmar han haft i livet, hur de hade ändrats och hur de någonstans alltid hade lett honom tillbaka hem. Hem till det han brinner för, dansen. Han pratade om vikten att följa sina drömmar och om hur andra dörrar öppnas när man väljer att stänga en. Han beskrev också hans liv utifrån att vara homosexuel och hur tuff hans resa varit, men att han nu i somras hittat kärleken och efter att han beskrivit den blev det otroligt känsloladda för honom och han kunde inte prata utan brast i gråt. Det var en overklig känsla av att vara där och uppleva detta. Och jag önskar verkligen att min storasyster Sarah hade varit här och upplevt detta, fast jag vet att hon förmodligen skulle ha stortjutit på sin stol, så som bara hon kan göra. Men om ni nägon gång har chansen att gå på Tobias föreläsning ska ni göra det. Även Jonas var imponerad och berörd. Det var vi alla!

Jag kan bara säga att jag stortrivs här och det ger mig otroligt mycket att vara här. Den här dagen har varit helt otrolig. Den började med harmoni och slutade i magi.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar