söndag 30 december 2012

Morgonyoga med Blossom och Tabata - dag 9 på Training Camp Thailand



Idag startade dagen med morgonyoga inomhus. Blossom ville inte ha så mycket intryck utifrån och störningsmoment från vinden. Därför var vi inte. Det var dock ganska varmt att vara inne, så nu känns det nästan som om man provat på bikramyoga. Yogan var skön och det var mycket fokus på andning vilket jag gillar. Sedan fick jag prova några nya övningar, vilket alltid är kul.

Efter yogan var det frukost. Jonas är tyvärr fortfarande dålig, så jag har försökt att hjälpa på alla sätt jag kan. Och alla här är hjälpsamma och försöker hjälpa till med det dem kan. Det är skönt att man inte är ensam, speciellt när det inte finns någe apotek i närheten. Till lunchen piggade han på sig lite och febern verkade släppa och vi kunde gå ut och äta. Men nu mot kvällen kom den tyvärr tillbaka... Hålleer tummarna för att han är bättre imorgon, så att han sedan kan starta det nya året på ett bra sätt.

Själv har jag varit lite trött i kroppen idag. Men det blev ett träningspass efter yogan, tabata. En träningsform där man arbetar intensivt med en övning i intervaller och håller inte på mer än 25 minuter. Det liknar X-fit. Vi gjorde 6 övningar, 20 sek, 8 ggr. Mellan varje kortintervall har man 10 sek vila och efter varje set som varar i 4 minuter. var det 2 minuters vila. De övningar vi gjorde var mountainclimber, armhävningar, knäböj med upphopp, situpsvariant, utfall och durpees. Sjukt jobbigt var det, men ett pass som passade mig som handen i handsken. Är även ett pass Jonas skulle gilla, men denna gång fick han vara min fotograf.


Dagen avslutades med en föreläsning med Simon. Den handlade om framgångsfaktorer. Summa summarum, kortfattat:
- Ha klara målbilder vad du vill uppnå och varför du vill dit. Se också till att det finns en samstämmighet med målet och det du vill uppnå genom målet. Fråga dig också vad det är för känsla du vill uppnå.

Under föreläsningen fick vi också diskutera våra mål och analysera dem utifrån 5 frågeställingar. Och vem hamnade jag att diskutera med om inte självaste Blossom. Jag han inte säga så mycket. Men hon berättade om sin vision att starta en egen fond för barn/ungdomar från andra kulturer, för att hjälpa dem att få sina drömmar förverkligade te x stöd med vidarutbildning. Det lät som en riktigt bra och välbehövlig sak och jag arbetar ju med barn där flera säkerligen skulle behöva ett sådant stöd i framtiden. Jag han berätta om min plan lite snabbt, att jag planerar att byta karriär och arbeta med någonting inom hälsa i framtiden. Så ett litet frö fick jag så i alla fall och några frön har väl såtts under resans gång. Och det här är bara början... Jag vill därför avslutar dagen med att säga som syrran skulle sagt. Allt handlar om att sända på rätt frekvens :) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar