torsdag 18 oktober 2012

Ett gott skratt förlänger livet!



När skrattade du senast?
Hur många gånger har du skrattat denna vecka?
Skrattar du för lite?

Jag var bara tvungen att sätta mig ner nu efter jobbet och skriva några rader. För jag hade en så härlig avslutning på min arbetsdag idag. Vi hade nu på eftermiddagen ett möte, då vi skulle diskutera den nya läroplanen. Men mot slutet kom vi in på lite sidospår. Och sidospåren ledde till samtal som gjorde att vi alla började skratta. Har man väl har börjat skratta är det ganska enkelt att fortsätta. Och skratt smittar också av sig. Så det blev en väldigt härlig avslutning på dagen.

Så här på hösten är vi lärare ganska slut, speciellt när det närmar sig höstlovet. Vi får ofta kämpa otroligt hårt med grupperna för att få ihop dem efter sommaren. Men dessa gånger när det känns extra tufft, det är då dessa tillfällen är så viktiga. Jag tror alla gick hem på ett leende på läpparna idag och kände sig varma inombords. Och det sägs juh att ett gott skratt förlänger livet, men det förgyller också livet.  

Kan vi bli bättre på att locka fram skratt? Imorgon är det fredag och kanske kan du locka fram ett skratt under dagen. Vi mår bra av att skratta och jag tror vi behöver skratta mer. Kanske kan du lysa upp din dag med lite färg och väcka fram några leenden också. 

Genom att sprida glädje får vi också glädje tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar